Oryginalny analog V12 3D ALPS kontroler Xbox Series Model 1914

ALPS
10L_no_12m_alps_analog-v12

Jeśli Twój pad samoczynnie działa w jedną ze stron, co możemy zaobserwować w grach, albo menu głównym konsoli, lub co gorsze nie działa w którymś kierunku powinieneś wymienić moduł analoga

check Na stanie
Szybko! tylko 1306 pozostało na stanie.

Rabaty ilościowe

Ilość Cena jednostkowa Oszczędzasz
10 9,00 zł 10,00 zł
25 8,70 zł 32,50 zł
50 8,40 zł 80,00 zł
100 8,00 zł 200,00 zł
200 7,50 zł 500,00 zł
10,00 zł
Ilość

Wysokiej jakości oryginalny analog ALPS. Jeśli Twój pad samoczynnie działa w jedną ze stron - co możemy zaobserwować w grach albo menu głównym konsoli, lub co gorsze nie działa w którymś kierunku, powinieneś wymienić moduł.

Cechy produktu:

  • Oryginalny moduł ALPS, dokładnie taki sam jak w kontrolerze
  • Wersja V12
  • Rozmiar 13mm
  • rozstawienie PINów jest dokładnie takie samo
  • należy stosować w przypadku uszkodzenia kontrolera
  • do wymiany potrzebne są podstawowe umiejętności lutowania
  • wymaga przylutowania 14 punktów
  • pasuje do wszystkich wersji oryginalnych kontrolerów Microsoft Xbox One (również z gniazdem jack oraz BT) - modele 1537, 1697, 1708
  • pasuje do kontrolera Elite V1 - model 1698
  • rekomendowany do kontrolera Xbox Series - model 1914
  • nie pasuje do kontrolera Xbox Elite Series 2 - model 1797
  • uniwersalny - można stosować jako prawy lub lewy

Zalecamy montaż:

  • Kontroler Xbox One Model: 1537- analog V5
  • Kontroler Xbox One Model: 1697- analog V5
  • Kontroler Xbox One Model: 1708- analog V5
  • Kontroler Xbox Series Model: 1914 - analog V12
  • Kontroler Xbox Elite 1 Model 1698 - analog V5
  • Kontroler Xbox Elite 2 Model 1797 - analog V11
  • Kontroler Nintendo Switch PRO - analog V8
  • Kontroler PS3 Dualshock - analog V6 lub V10 (dobieramy wizualnie)
  • Kontroler PS4 Dualshock 4 V1 JDM-001 - analog V10 lub V7 (dobieramy wizualnie)
  • Kontroler PS4 Dualshock 4 V1 (bez dodatkowego lightbaru, płyty główne JDM-001) - analog V7 lub V10 (dobieramy wizualnie)
  • Kontroler PS4 Dualshock 4 V1 (bez dodatkowego lightbaru, płyty główne JDM-010) - analog V7 lub V10 (dobieramy wizualnie)
  • Kontroler PS4 Dualshock 4 V1 (bez dodatkowego lightbaru, płyty główne JDM-020) - analog V7 lub V10 (dobieramy wizualnie)
  • Kontroler PS4 Dualshock 4 V1 (bez dodatkowego lightbaru, płyty główne JDM-030) - analog V7
  • Kontroler PS4 Dualshock 4 V2 (z dodatkowym lightbarem, płyty główne JDM-040) - analog V7 
  • Kontroler PS4 Dualshock 4 V2 (z dodatkowym lightbarem, płyty główne JDM-050) - analog V4 lub V7 (dobieramy wizualnie)
  • Kontroler PS4 Dualshock 4 V2 (z dodatkowym lightbarem, płyty główne JDM-055) - analog V4 lub V7 (dobieramy wizualnie)
  • Kontroler PS5 Dualsense -  analog V13 lub V14 (dobieramy wizualnie)
  • Kontroler Razer Rajiu - analog V6
  • Kontroler Scuff PS4 - analog V7 lub V4 (dobieramy wizualnie)
  • Kontrolery Xbox 360, PlayStation 2, PlayStation 1 - inny rodzaj analogów, większe od tych.
  • Zamienniki kontrolerów PS3, PS4, PS5, Xbox itd. - trzeba rozebrać i porównać wizualnie.

W przypadku kontrolerów SONY Dualshock 4 i Dualsense nie ma możliwości doboru analoga po modelu lub obudowie. Analogi dobieramy wizualnie (trzeba rozebrać pada)! Wybór ogranicza się przeważnie do V4 - pomarańczowy z potencjometrami 10k, V7 - zielono niebieski z potencjometrem 10k.

Różnice w analogach:

  • V1-V3 - zamienniki OEM, posiadają większą martwą strefę, wszystkie posiadają wybity numer 3318
  • V4 - oryginał Favor Union FJR10K występujący np. w padach z płytą główną JDM-050, 040
  • V5-V10 - oryginały ALPS, różnią się jedynie wizualnie, pod względem elektrycznym jest to dokładnie ten sam produkt.
  • V11 - oryginał ALPS - Xbox Elite 2
  • V12 - oryginał ALPS - stosowane w kontrolerach Xbox Series Model 1914
  • V13 - oryginał ALPS, zastosowanie w kontrolerach Dualsense PlayStation PS5
  • V14 - oryginał Favor Union 2,3KOhm, zastosowanie w kontrolerach Dualsense PlayStation PS5
  • V15 - oryginał Favor Union FJM10K 10KOhm z metalowym cienkim trzpieniem
  • V16 - zamiennik 10k

UWAGA! Analog może blokować się w skrajnych pozycjach i jest to normalne. Po wlutowaniu i złożeniu obudowy nigdy nie będzie się blokował. Analog składa się z 2 potencjometrów o rezystancji 10kOhm (2,3K w przypadku Dualsense) i tolerancji 20%. 

Po wymianie analog sam skręca w jedną ze stron. Jak rozwiązać problem?

Jak wspomniałem powyżej, analog to 2 potencjometry (kolorowy element z 3 nóżkami, można go odłączyć od obudowy) o rezystancji całkowitej 10kOhm i tolerancji 20%. Oznacza to, że w praktyce mają 9-11kOhm. Oba potencjometry działają jako dzielniki napięciowe. Jeśli po wymianie występuje odchylenie oznacza to, że został zamontowany analog o innych parametrach. Idealnym rozwiązaniem byłoby ponowne skalibrowanie pada, tak jak kalibruje się nowe analogi w JoyCon'ach Nintendo Switch. W związku z tym najprostszym rozwiązaniem jest lutowanie potencjometrów (tych z 3 nóżkami) do skutku, albo zmierzenie starego potencjometru i dobór możliwie jak najbardziej zbliżonego. Wszystkie analogi wysyłamy losowo, nie mierzymy potencjometrów przed wysyłką!

Mierzenie potencjometru na skrajnych 2 pinach jest bardzo dużym uproszczeniem i ma na celu pokazanie, że każdy analog jest inny (tolerancja 20%). Do prawidłowego wyliczenia środka ważniejsza jest proporcja między nogami 1 i 2 a 1 i 3, gdyż napięcie na potencjometrze jest wprost proporcjonalne do rezystancji (zasadza działania dzielnika napięciowego). Jeśli nie rozumie ktoś zasady działania dzielnika nie powinien brać się za wymianę analogów.

Co robić jak analog jest przekoszony:

1. podmieniać potencjometry do skutku

2. zastosować drift-fix

3. przeprowadzić kalibrację pada (jeśli jest taka możliwość)

Żeby lepiej zrozumieć zagadnienia polecam przeczytanie artykułów na Wikipedii (https://pl.wikipedia.org/wiki/Potencjometr) o potencjometrach i dzielniku napięciowym.

: 10L_no_12m_alps_analog-v12
: 1306 Przedmioty
Szybko! tylko 1306 pozostało na stanie.

Oferujemy wysyłkę do całej Europy

cdn

Klienci, którzy kupili ten produkt: